Moods – Attitude Partea 3

În ultima parte a piesei despre Atitudine, vom explora sentimente, sau mai bine spus Stări de spirit. O dispoziție sau starea emoțională este locul în care locuim în mod obișnuit sau setarea noastră emoțională de bază. De exemplu, unii oameni locuiesc într-o dispoziție de posibilitate pozitivă și ne referim la ei ca „optimisti”, unii locuiesc într-o stare de posibilități negative și sunt adesea cunoscuți ca „pesimiști”. Unele alte etichete bine cunoscute bazate pe dispoziția oamenilor sunt „vesele”, „dureroase”, „sumbre” și așa mai departe. Diferența dintre o stare de spirit și un sentiment este că un sentiment are o durată mai scurtă și este de obicei ca răspuns la un declanșator, cum ar fi o zi însorită, promovarea, plecarea în vacanță, informarea despre vești proaste etc. Orașele au, de asemenea, stări de spirit distincte sau „vibrații” – Barcelona are o dispoziție diferită față de Amsterdam, care are o dispoziție diferită față de Londra, de exemplu. Companiile (și echipele) au, de asemenea, stări de spirit – de obicei, în general asociate cu „cultura” companiei. Am experimentat companii cu dispoziție de resemnare, altele cu dispoziție de ambiție și altele cu dispoziție de anticipare pozitivă pentru viitor.

Stările de spirit sunt cea mai nebuloasă și poate cea mai importantă componentă a atitudinilor. S-ar putea să vi se pară foarte surprinzător, dar sentimentele sau stările voastre dețin o influență uriașă asupra dispoziției voastre de acțiune. Acest lucru este de fapt foarte evident din experiența personală – gândiți-vă la un moment în care ați fost foarte trist sau nefericit. Poate ai avut o despărțire de relație sau un animal de companie preferat a murit. Acum, încercați și amintiți-vă ce fel de acțiuni v-ați simțit ca să faceți, ce fel de posibilități vi s-a oferit în acel moment – dacă sunteți ca mine, probabil că ați avut o gamă foarte limitată de opțiuni din care să alegeți, majoritatea dintre ele implicând devenirea unui pustnic! Acum amintiți-vă de un moment în care erați cu adevărat fericiți de ceva. Ce fel de posibilități ai văzut din viață în acel moment? A contat dacă a plouat? (Cred că nu) Ce fel de acțiuni ați avut la dispoziție? Sunt sigur că alegerile tale au variat de la scandalos la monden și la tot ceea ce este între ele.

Cand noisimt bine, noivedea lumea altfel șiabordare în mod diferit și, prin urmare, au la dispoziție acțiuni diferite ca rezultat. Suntem literalmente foarte diferiți din punct de vedere fiziologic și chimic atunci când suntem mai fericiți din cauza substanțelor chimice pe care corpul nostru le eliberează, despre care se spune că au un efect pozitiv asupra sănătății și bunăstării noastre. Aceste substanțe chimice sau endorfine care ne simt bine ne permit să vedem o gamă mai largă de posibilități și, de asemenea, ne oferă o gamă de opțiuni de acțiune. Când ne simțim albaștri, stresați sau avem o dispoziție „proastă”, corpul este inundat de hormoni de zbor sau de luptă, care reduc o varietate de funcții și limitează posibilitățile pe care le putem percepe și acțiunile pe care le putem vedea sau întreprinde. Pe măsură ce locuim în starea noastră de spirit obișnuită sau starea emoțională de bază pentru o mare parte a timpului, aceasta poate avea o influență semnificativă asupra dispoziției noastre generale de acțiune și a posibilităților pe care le percepem ca fiind disponibile pentru noi. Cartea fascinantă „Moleculele emoției” de Candace Pert acoperă legătura dintre emoțiile noastre și chimia corpului nostru într-un mod accesibil și ușor de citit și o recomand cu drag dacă doriți mai multe informații.

Așadar, gestionarea modului în care te simți este de fapt crucială pentru a-ți oferi o gamă largă de acțiuni de comportament și alegeri și, prin urmare, capacitatea de a obține rezultatele dorite. Am spus „gestionare” ??? Da am făcut! Vedeți, sentimentele noastre nu sunt ceva care întâmpla pentru noi, dar ceva ce putem controla în multe situații. Desigur, în cazuri extreme, nu putem să nu răspundem foarte emoțional, dar putem alege de fapt răspunsurile noastre emoționale o mare parte a timpului în situațiile din fiecare zi. Apropo, sportivii știu foarte bine acest lucru – acesta este unul dintre motivele pentru care auziți antrenori și comentatori referindu-se la starea de spirit sau atmosfera din vestiar ca fiind sau nu bune.

Intrarea într-o dispoziție cronică pozitivă este ceva care se întâmplă în timp și care trebuie construit, mai degrabă ca straturile de condimentare dintr-un wok. Cu toate acestea, prin conștientizare și practică regulată, o dispoziție bună devine o stare obișnuită și, ca urmare, veți fi mai puțin probabil să vă scufundați în stări negative, chiar și în fața unei situații care ar evoca în mod normal un răspuns mai puțin pozitiv din partea dvs.

Unele modalități cheie de a-ți construi buna dispoziție sunt să dormi suficient, să faci exerciții fizice în mod regulat (de cel puțin 3 ori pe săptămână, timp de aproximativ o oră de fiecare dată), să reduci alcoolul și cofeina, să te asiguri că ai timp de pauză sau timp de răcire, cum ar fi un film sau o carte bună, timp cu prietenii și ceva timp de răsfăț. De asemenea, este important să mâncați alimente sănătoase și să beți multă apă. Petrecerea timpului în natură și practicile meditative precum Yoga și Tai-Chi sau chiar lecțiile de dans sunt, de asemenea, o modalitate excelentă de a menține o stare emoțională pozitivă, pentru a numi doar câteva moduri. Dacă îți faci timp pentru a face acest lucru, te vei simți mai bine cu tine și cu viața ta în general și vei descoperi că ești mai puțin predispus să stai în stări „negative” și te vei regăsi într-o dispoziție fericită de cele mai multe ori. (Consultați sfârșitul acestui articol pentru 10 sfaturi despre gestionarea stării de spirit)

O modalitate bună de a vă schimba starea de spirit atunci când este ceva enervant face se întâmplă este să mergi pentru o plimbare rapidă, rapidă, să asculți o melodie bună pe playerul tău MP3, să citești un desen animat pe web, să răsfoiești fotografiile cu vremuri fericite sau pur și simplu să închizi ochii, să pui mâna pe burtă și respirați și ieșiți foarte încet de 10 ori.

Așadar, menținerea unei stări emoționale pozitive în combinație cu credințe și valori aliniate vă va oferi literalmente înclinația sau predispoziția pentru acțiune și comportament pozitiv, în timp ce contrariul va limita posibilitățile și acțiunile disponibile. Prin urmare, este important să fii conștient de starea ta de spirit și să lucrezi și la alinierea valorilor și convingerilor tale pentru a-ți oferi cele mai bune șanse de succes maxim.

Am enumerat mai jos 10 sfaturi și tehnici cheie pentru a-ți gestiona starea de spirit – bucură-te de ele și anunță-mă cum te descurci.

Cele mai bune gânduri,

Piya

Sfaturi de gestionare a dispoziției

  1. Decideți că starea voastră de spirit contează pentru dvs. și că doriți să aveți o dispoziție bună. Acest lucru este important, deoarece vă va oferi un cadru de spirit din care să lucrați și veți fi mai probabil să examinați factorii declanșatori și să evaluați modul în care doriți să răspundeți la acestea.
  2. Ascultați muzică înălțătoare în fiecare zi, mai ales înainte de evenimente care pot avea o componentă de stres ridicat. Muzica este un schimbător de dispoziție foarte puternic și evocator și doar ascultarea unui cântec bun îți poate transforma complet starea de spirit. (Dacă melodia ta preferată este una foarte tristă care te face să plângi, găsește una care să te facă să zâmbești!)
  3. Puneți-vă întrebarea „Merită acest lucru (persoană / eveniment / situație) să-mi pierd sănătatea și bunăstarea?” înainte de a reacționa la un declanșator. De exemplu, vecinul tău se plânge de ceva și, deși răspunsul tău obișnuit ar fi putut fi supărat, vei descoperi că pur și simplu nu merită să-ți pierzi cârpa – sănătatea ta este mai importantă!
  4. Dormi mult în fiecare zi. Acesta este un factor cu adevărat important și o noapte bună de somn în mod regulat va contribui mult la asigurarea unei stări mai fericite și mai productive în general.
  5. Hidratează – bea multă apă, asigură-te că ești hidratat și corpul tău va fi mai echilibrat chimic, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra dispoziției tale.
  6. Faceți pauze regulate – mergeți la o plimbare rapidă și luați puțină aer proaspăt, faceți niște rulouri pe umeri și exerciții de relaxare, ascultați un cântec etc. în mijlocul zilei pentru a rămâne proaspăt.
  7. Mâncați sănătos și reduceți cofeina și alcoolul – nu trebuie să renunțați la ea, desigur, dar 6-10 căni de cafea și o sticlă de vin pe zi, în mod regulat, vă vor afecta starea de spirit și vă vor provoca acumularea hormonilor stresului, vă afectează somnul și, în general, vă predispune la dispoziție proastă!
  8. Exercițiu!!! După cum probabil știți, exercițiile fizice regulate arde hormonii stresului, eliberează endorfine (hormoni care se simt bine) și este vital pentru o sănătate bună. Exercițiu regulat = bună dispoziție = acțiune pozitivă!
  9. Activitățile și practicile de mindfulness, cum ar fi Yoga, Chi Gong, Tai Chi și meditația, contribuie la buna dispoziție și o mulțime de centre comunitare, săli de sport și consilii locale oferă o formă sau alta din care să aleagă.
  10. Cel mai important – relaxați-vă și amintiți-vă să vă distrați din când în când! Faceți-vă timp prietenilor dvs., un film bun, o carte bună, o seară de comedie – o doză regulată de râs și distracție este poate cea mai importantă componentă în gestionarea stării de spirit pentru succes, așa că răsfățați-vă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*